söndag, mars 4

Mat tips!!!!

Heej heej!
Jag tänkte bara ge er ett tips på as grymt goda vegetariska hamburgare, det är mina favoriter :D
Jag har varit av med receptet i typ ett halv år, men i fredags hittade jag de när jag städade ur en bokhylla...
Så nu tänkte jag ge receptet till er så ni med kan göra dom...

4 Burgare
1 dl couscouse
1 dl vatten
1 msk olja
salt
spiskummin
1/2 burk kikärtor
1 ägg
1 vitlöksklyfta
persilja
1 msk mjöl graham eller vete
salt
peppar
skal från citron (funkar nice utan)
olja

This is how you do it:
1. Koka upp vatten, olja, salt, spiskummin, lägg i couscouse, ta bort kastrullen från plattan, lägg på lock och låt stå 5 min..
Under tiden...
Mixa ihop kikärtor, ägg, vitlök, persilja, mjöl och citronskal, salt och peppar med en matberedare (vi har en mixer, allt funkar) mixa till en slät smet.
Efter 5 min...
Rör i couscousen i kikärts smeten och låt stå 10 min..
Efter 10 min...
Forma till 4 burgare och stek olja ca 4- 5 min på varje sida..

Servera med dina bästa hamburgs tillbehör

TIPS TIPS!!!
Följ inte till punkt och pricka, höll i vilka kryddor du vill :D det blir alltid bäst, tycker jag, Jag brukar dubbelsats så har jag massa hamburgare i frysen... hihihi :D

hade ingen bild på burgarna så det blev på en ödla  från thailand istället :D

Kramar
Hoppas ni haft en as härlig helg
Sofiesofin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att din kommentar :D